PES Doğrusu Bir BES Kalmıştı


Bireysel emeklilik sigortası, kısa adı BES…
Artık bireysel olarak bu sistemle vergi indiriminden yani geri dönüşümünden faydalanan çalışanlar bu ödemeleri her ay maaşlarında bulamayacak…
Sebep…
İnsan gençliğini kalıcı sanıp bu geliri biriktirmiyor harcıyor. Biz bu gençliğin yaşlılığı da olduğunu bunu ileriki dönemlerde bu yaşlara geldiklerinde kullanabilmelerini sağlamak amacıyla devlet kasasına aktarıyoruz diyor ilgili bakan…
PES doğrusu… 
Adı üstünde yahu BİREYSEL…
Vatandaş bu BES ödemesini istediği gibi istediği yerde ve yaşta kullanabilme de özgür olmalı.
Parası olana teşvik verirken bu gibi gelir (gelecek) kaynaklarını hesap edip de mi veriyorsunuz acaba… Ki eğer öyleyse bu bir başlangıç gibi görünüyor bunun arka planındaki kaynak yaratma kalemleri gelir. Gelir de başkalarına gelir olan bizim geleceğimizden çıkartılır.
Eee, zaten olan biz işçilere oluyor. Ölse de suçlu ölmese de… 
Bakınız, Erzurum da hayatını kaybeden işçilere…
Üstelik bir de olay yerine bakan gidiyor. Matem yerinde davullu zurnalı kortej… Bütün bu saygısızlık yetmezmiş gibi bir de takla atma mevzuu…
Hadi atamadın bari oyna… Bu da rezilliğin son perdesi… 
Sanki orada beş işçi ölmemiş de alelade bir açılışa katılıyormuş havası var yüzlerde.
Eee, zaten siz işçilere değer verseydiniz ayaklar baş olmaz, onların kaderi vs. gibi söylemleri yapmazdınız. Doğal olarak baş böyle derse, bakanı da böyle yapar.
İşin asıl ilginç yanı o malum amcamızı cambaz olarak tanıtmışlar da ondan demişler takla at…
Daha ne diyeyim bilmiyorum ki…
Ya o amca takla atmaya kalsaydı ya da oynarken düşüp bir taraflarını kırsaydı.
Ne olurdu!

Siz, çobanı cambaz yapın.
Çalışanlardan dünyanın vergisini alın, sonra hastaneye gittiğinde muayene parası isteyin o da yetmezmiş gibi reçete parası alın.
Daha da yetmezmiş gibi ilaç katkı payı alın.
Daha daha yetmezmiş gibi BES ödemelerine el koyun.
Sonra beş kişiye mezar olan yerde davulla zurnayla vatandaşa takla attırın, oynattırın...
Böyle bir manzara ancak bu kadar güzel yakışırdı sizlere…

PES doğrusu!
Bir BES kalmıştı…
Bir de takla…


Popüler Yayınlar

Yasal Uyarı

Yayınlanan yazılar ve şiirler özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan yazı ve şiirler aktif link verilerek kullanılabilir.